Shop Mobile More Submit  Join Login
×



Details

Submitted on
July 3, 2010
Image Size
364 KB
Resolution
700×1225
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
310
Favourites
3 (who?)
Comments
35
Downloads
18
×
punk thistle by Hagge punk thistle by Hagge
This is an entry for a flower contest going on at :iconthe-everythinggroup: . My first intention was to simply do a thistle (I really like thistles), but the more I looked at the pic I was considering, the more I thought of a punk flower...so I did. :D

It may not make it as an entry, but it's the first of two flowers I've gotten done...doing realistic flowers takes longer...

I hope it''s properly catergorized. :)
Add a Comment:
 
:iconnasus-art:
nasus-art Featured By Owner Aug 1, 2010   Photographer
This is really cool (:
I really like the color of the thistle hair.
Reply
:iconhagge:
Hagge Featured By Owner Aug 1, 2010  Professional General Artist
:) Thanks, it's the actual color of thistle "hair". :D (I did use a photo as a reference for it. )
Reply
:iconnasus-art:
nasus-art Featured By Owner Aug 2, 2010   Photographer
cool (:
Reply
:iconpezfish26:
pezfish26 Featured By Owner Jul 13, 2010  Student General Artist
creative XD nice shading and colors. The "hair" is very realistic and thistle-like, I thought it was an actual flower picture when it first came up (then I scrolled down lol)
Reply
:iconhagge:
Hagge Featured By Owner Jul 14, 2010  Professional General Artist
:) Thanks.
:D Yeah, kinda hooked on realism.
Reply
:iconpezfish26:
pezfish26 Featured By Owner Jul 19, 2010  Student General Artist
Neat youre welcome
Reply
:iconkid-apocalypse:
Kid-Apocalypse Featured By Owner Jul 5, 2010
:laughing: I like it. It actually looks a bit like my childhood friend Michael Axe. ...sadly, he does not play electric guitar.
Reply
:iconhagge:
Hagge Featured By Owner Jul 5, 2010  Professional General Artist
:) Thenk yew...
Hm, I'm not sure you wanna ever hear this guy play guitar. :lol:
Reply
:iconkid-apocalypse:
Kid-Apocalypse Featured By Owner Jul 5, 2010
He looks like he thinks he's great though. :lol:
Reply
:iconhagge:
Hagge Featured By Owner Jul 5, 2010  Professional General Artist
That was basically the idea...:D I think thistles think they're great, anyway...flowers with attitude...:lol:
Reply
:iconkid-apocalypse:
Kid-Apocalypse Featured By Owner Jul 5, 2010
Until they get in your hair... :paranoid: But yeah. :lol: They're one of the cool observations you can make in nature.
Reply
:iconhagge:
Hagge Featured By Owner Jul 5, 2010  Professional General Artist
I've seen one accidental thistle here...and no more. So, I'll never know the feeling of them running 'fingers' through my hair. :lol:

but they're definitely cool, imho. :)
Reply
:iconkid-apocalypse:
Kid-Apocalypse Featured By Owner Jul 5, 2010
They get so horrendously stuck. It's kind of like getting a Velcro strip stuck in your hair and then trying to brush it. :laughing:

:nod:
Reply
:iconhagge:
Hagge Featured By Owner Jul 5, 2010  Professional General Artist
Like I said...I shall never know. :lol:
Reply
(1 Reply)
:iconflying-fossa:
Flying-Fossa Featured By Owner Jul 4, 2010
This is so creative and bizarre... I love it!
Reply
:iconhagge:
Hagge Featured By Owner Jul 5, 2010  Professional General Artist
:bow: thenks
Reply
:icontygerwolfe:
tygerwolfe Featured By Owner Jul 3, 2010  Hobbyist General Artist
I'm absurdly reminded of the Darkwing Duck villian, Bushroot. :P [link]
Reply
:iconhagge:
Hagge Featured By Owner Jul 5, 2010  Professional General Artist
EGAD! I mean...wow. (Actually, I never saw Darkwing Duck. :) )
Reply
:icontygerwolfe:
tygerwolfe Featured By Owner Jul 5, 2010  Hobbyist General Artist
LOL. I grew up on it, and have been watching it again recently.
Reply
:iconhagge:
Hagge Featured By Owner Jul 5, 2010  Professional General Artist
Izzit me, or do the 'old' cartoons seem to be making a comeback?
Reply
:icontygerwolfe:
tygerwolfe Featured By Owner Jul 5, 2010  Hobbyist General Artist
In DVD form. Possibly because the people who watched them as kids are now old enough to buy them. :P
Reply
:iconhagge:
Hagge Featured By Owner Jul 5, 2010  Professional General Artist
I will never know. :)
Reply
:iconkongvmax:
kongvmax Featured By Owner Jul 3, 2010
I bought some ..err...plants from this guy :D
Reply
:iconhagge:
Hagge Featured By Owner Jul 4, 2010  Professional General Artist
:lol:
Reply
Add a Comment: